,,Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy, a Titanic'a profesjonaliści ... .,,


,,WYSZŁO TROCHĘ INACZEJ NIŻ MYŚLAŁEM ALE ZAWSZE WYSZŁO.,,

(A.A. Milne - ,,Kubuś Puchatek,,)

czwartek, 26 grudnia 2019

Podarek .....


"Najhojniej obdarzona czuję się, kiedy ode mnie coś przyjmujesz - 
gdy rozumiesz radość, z jaką składam ci dar.
I wiesz, że robię to nie po to, abyś miał u mnie dług,
 lecz po prostu chcę, żeby moja miłość do ciebie dała owoce.

Z wdziękiem brać – kto wie, czy to nie największy dar.

W ogóle nie rozróżniam tych dwóch stron medalu.
Kiedy mi coś dajesz, oddaję ci swoje przyjmowanie.
A kiedy bierzesz ode mnie, taka się czuję obdarowana". 

                                                           (Ruth Bebermeyer)



,,Tobiasz był dzieckiem milczącym, ale pogodnym. Chodził do czwartej klasy szkoły podstawowej. Mieszkał z rodzicami i z rodzeństwem w domku na skraju miejscowości położonej na wzgórzu pokrytym oliwkami, kilka kilometrów od morza.
W ostatnich dniach nauki przed świętami Bożego Narodzenia wszystkie dzieci z jego klasy prześcigały się w wymyślnych prezentach, jakie każde z nich przynosiło nauczycielce o imieniu Mariza, zawsze bardzo uprzejmej i sympatycznej. Na katedrze leżał stos kolorowych paczuszek. Nauczycielka spojrzała na najmniejszą z nich, z bilecikiem wykaligrafowanym ładnym pismem Tobiasza: "Dla mojej Nauczycielki".

Pani Mariza dziękowała wszystkim dzieciom, każdemu z osobna.

Gdy nadeszła kolej Tobiasza, otworzyła paczuszkę i zobaczyła maleńką, piękną muszelkę. Tak piękniej jeszcze nie widziała. Mieniącą się tęczowo masę perłową pokrywał fantazyjny wzór.
- Skąd wziąłeś tę muszelkę, Tobiaszu? - spytała.
- Znalazłem ją na dole, na Wielkiej Skale Podwodnej, - odpowiedział chłopiec.
Wielka Skała znajdowała się daleko i trzeba było do niej iść wąską groblą. Wędrówka była długa i uciążliwa, ale jedynie tam można było znaleźć piękne muszle, takie jak ta Tobiasza.
- Dziękuję, Tobiaszu. Zawsze będę miała przy sobie ten wspaniały podarunek. Będzie mi przypominać twoją dobroć. Ale czy po prezent dla mnie musiałeś iść tak daleko?
Tobiasz uśmiechnął się i powiedział:
- Ta długa i trudna droga jest częścią daru.,,

Nie darowuje się przedmiotu. Darowuje się część swej miłości.

Jedynym prawdziwym darem jest cząstka samego siebie"

(Bruno Ferrero)


7 komentarzy:

  1. Jakie perełki wyszukałaś Danusiu :-) Kiedyś było to normalne, teraz coraz mniej czasu i uwagi poświęcamy innym. Sama muszę się też poprawić ;-)
    Pozdrawiam cieplutko i świątecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzruszyłam się, nie lubię (umiem)pisać (mówić) o emocjach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna opowieść, Danusiu. I taka prawdziwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne cytaty znalazłaś Danusiu. Ślę moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe cytaty Danusiu, idzie się wzruszyć ;) Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne słowa. Dziękuję Ci, że zechciałaś je wyszukać i się nimi (również ze mną) podzielić :)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Niech będzie pełen bezinteresownego dobra :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz ... cieszę się, że czasami mnie odwiedzasz ... wybacz jeżeli nie odpowiem od razu ... nie wyrabiam ostatnio, pogubiłam się troszeczkę;(