,,Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy, a Titanic'a profesjonaliści ... .,,


,,WYSZŁO TROCHĘ INACZEJ NIŻ MYŚLAŁEM ALE ZAWSZE WYSZŁO.,,

(A.A. Milne - ,,Kubuś Puchatek,,)

czwartek, 8 marca 2018

,,Nie muszę mieć wszystkiego,, ...

Jeszcze jeden post czekający w kolejce i już będzie normalnie, na bieżąco.
Swoją drogą tyle postów po kolei to trzeba mieć nie po kolei ... żartowałam :) Tak wyszło.
Post skierowany do osób (jeżeli mnie takie odwiedzają), które ,,płaczą,, nad brakiem tego czy tamtego, myślą że bez tego czy tamtego nic ładnego nie da się zrobić.
Guzik prawda!
Pod zdjęciami będą filmy losowo wybrane, w których Dziewczyny poruszają ten temat ... 
Ja tylko pokażę cząstkę swoich skarbów- i tych ,,śmieciowych,, i garstki profesjonalnych. Przestałam się bać, że zepsuję więc od czasu do czasu pozwalam sobie na jakiś zakup w specjalistycznym sklepie. 
Trochę chaosu będzie bo to ani wielkie zakupy ani przegląd przydasi ani erzace ... będzie przemieszanie z poplątaniem.
Powiem jeszcze, że zaczynałam mając do dyspozycji to co było pod ręką. Stopniowo kupowałam niezbędne materiały i narzędzia. Szału u mnie nie ma ... dalej lubię buszować po zwykłych sklepach i wyszukiwać perełki (za przysłowiowe grosze), które zastąpią te drogie, dalej zbieram to co może się przydać do moich prac itd. itp.
No to lecimy ...
1.Kartki kupione w tamtym roku ... po rozmontowaniu wykorzystam części do czegoś innego. Na takie ,,cosie,, poluję.


2.Kleje i taśmy - dwustronne, piankowe i ozdobne ... jak widać wikol ciągle w użyciu, taśma piankowa w budowlanym kupiona a te ozdobne w sklepie ,,od 0,90 zł wzwyż,, (za 1,90 rolka). Po kilkuletnim używaniu ,,Magika,, kupiłam sobie taki ,,lepszy,, w użyciu (Tacky Glue) w PaperConcept.


I jeszcze taśmy z mikołowskiego Sebimalu 
na tle pudełka z chusteczkami - karton będzie na pewno wykorzystany (chusteczki ze względu na pudełko kupiłam) :)


3.Do prac mediowych do tej pory wystarczyła mi biała farba akrylowa (podkład). Jak widać mam i białe i czarne Gesso ... mam też Gesso zrobione z pudru dla niemowląt, kleju i białej farby akrylowej. 


Z mgiełek mam tylko (a może aż) 2 profesjonalne, pozostałe robione z barwników do jajek czy kawy ... kupiłam tylko atomizery.


4.Kolejny erzac i do mediowych i ,,czystych,, prac typu kartki - stare cienie (można z nich mgiełki zrobić, pocieniować papier czy np. użyć w mediowej pracy ... możliwości wiele).


Z tych ,,lepszejszych,, tuszy mam tylko 3, reszta mniej dobra, szybko wysychają. Poduszki można uzupełnić np. tuszem kreślarskim. Do cieniowania można też używać kredek czy mazaków itp. Gąbki do cieniowania z Rossmanna.


5.Farby akrylowe, lakiery itp. kupuję w budowlanym, w Biedronce i innych zwykłych sklepach ... ostatnio znalazłam takie farby w sklepie ,,od 90 groszy wzwyż,, za jedyne 90 groszy. W Sebimalu dokupiłam ostatnio większe tubki tych akrylowych, które najszybciej mi ,,schodzą,,.


6.Wszelakich przydasi mam jeszcze pod dostatkiem, tylko te profesjonalne mi się powoli kończą ale ... to nie problem, dokupię jak będę naprawdę potrzebowała. 
Zdjęć reszty moich skarbów nie będzie bo ... trochę jednak tego mam.
Pokażę jeszcze co ostatnio kupiłam (a co wykorzystam do moich prac) - serwetki szydełkowe w cenie 1,90 sztuka. Zawieszka ,,zrób sobie sam,, była ostatnia, w śmiesznej cenie 0,90 zł.
No i torby na prezenty z dobrego jakościowo papieru  z ładnym nadrukiem (też za grosze).


Jak widać mam z jednej strony niewiele a z drugiej strony wystarczająco dużo by tworzyć.
Mam najpotrzebniejsze narzędzia - nożyczki, linijkę, nożyk do tapet, ołówek, matę ... z tych mniej potrzebnych ale ułatwiających pracę - trymer, gilotynkę, małą bigownicę.
Kilka dobrych pędzli i dużo tych zwykłych.
Mam zapas papieru wizytówkowego, mam też zapas papierów ,,przypadkowych,,.
Dużo by opowiadać, dużo by wymieniać ... .
Mnóstwo przydatnych materiałów mamy w domu, trzeba się tylko uważnie rozejrzeć. Jeżeli mamy wyobraźnię i zmysł artystyczny, to spojrzawszy na coś już wiemy co z tego można wyczarować np. z torebki od herbaty :)


Na koniec obiecane, losowo wybrane filmy, które warto obejrzeć ... warto nie tylko te (w sieci jest ich mnóstwo).
Oczywiście filmy dla osób, które lubią się uczyć, lubią podpatrywać, inspiracje i porady czerpać garściami.

Najczęściej korzystam z kursów, rad, inspiracji tych Dziewczyn:
1.Marta, Maremi's Small Arti jej piękne prace wykonane czasami (a może częściej ... nie znam angielskiego) z tego co pod ręką.



2.Małgosia, Greta Art Studio 


3.Ela, Magic Place 


Dobrnęłam w tym chaosie do końca.




7 komentarzy:

  1. Witam. Niesamowity pomysł z tym "rozbieraniem " kartek. Pewnie z niego skorzystam. Osobiśie też zbieram i chomikuję wiele przydasi. Potrafię rozmontowywać nawet pudełka po perfumach bo zawieraja śliczne tekturki i ciekawe obrazki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłów w sieci na takie recyklingowe prace mnóstwo, pomysłów co czym można zastąpić również dużo :) Lubię takie sklepy, gdzie można coś ciekawego wyszperać. Trzeba tylko uważać, żeby np. kupowanie czegoś z powodu ładnego pudełka nie stało się obsesją :D Ale ja to lubię ...... a tekturki z pudełek po perfumach często są wyjątkowe :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Danusiu, to jest właśnie prawdziwy, autentyczny scrapbooking - wykorzystywanie tego, co pod ręką, a nie korzystanie z "gotowców".
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś marudziłam, że nie mam takich pięknych papierów, że nie mam takich pięknych dodatków ... to było kiedyś, zmądrzałam :D Przyklejanie gotowców to nie dla mnie, mnie kręci kombinowanie z czego by tu, szukanie co będzie się nadawało itd. itp. - dlatego zaciekawiły mnie dzienniki śmieciowe i wszystkie inne albumy ,,nietradycyjne,, np. z kopert, torebek ..... .
      Spokojnej nocy :)

      Usuń
  3. Kartki rozbieram( nawet dokładnie takie same jak ty), kawą plamię ( muszę wlać ją do atomizera, bo stoją puste), kredki do oczu wyrzuciłam ( i bardzo teraz żałuję )pudełeczka uwielbiam ;-). Jak widać sporo przydasi mamy takich samych ;-) Tylko ty masz większą odwagę by je używać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja namiętnie oglądam filmiki na YouTube i nabieram odwagi ... z każdym dniem coraz więcej jej mam. Właśnie teraz oglądam https://www.youtube.com/watch?v=17zQwtlXDWU ... :) Kocham Dziewczyny, które robią piękne rzeczy z tego co mają pod ręką (profesjonalnych materiałów, mediów, narzędzi też używają) i dodają odwagi początkującym czy tym, których nie stać na kupno czegoś lepszego. Ja coraz częściej coś tam sobie dokupię ale pozostanę chyba wierna ,,resztkom i odpadkom,, czy erzacom. Basiu, nie mów, że nie masz odwagi bo Twoje prace temu przeczą :) Jesteśmy odważne, kochamy to co robimy, lubimy przydasie i ... i tego się trzymajmy.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz ... cieszę się, że czasami mnie odwiedzasz ... wybacz jeżeli nie odpowiem od razu ... nie wyrabiam ostatnio, pogubiłam się troszeczkę;(