,,Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy, a Titanic'a profesjonaliści ... .,,


,,WYSZŁO TROCHĘ INACZEJ NIŻ MYŚLAŁEM ALE ZAWSZE WYSZŁO.,,

(A.A. Milne - ,,Kubuś Puchatek,,)

czwartek, 16 grudnia 2021

Prezentowo ......

 Lichutkie te prezenty w tym roku ..... Nie miałam w planach w tym roku robić prezentów ale ...  są - tak jakby ich nie było.

Dawniej (XIXwiek) - Upominki zasadniczo różniły się od współczesnych propozycji. Najmłodsi odnajdowali pod świątecznym drzewkiem głównie domowe słodycze (m.in. pierniki, ciastka marcepanowe), a także owoce i orzechy. Chociaż obecnie, powyższe upominki wydają nam się mało odświętne, należy pamiętać, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu były one trudno dostępne, a ich pojawienie się podczas Bożego Narodzenia było powodem olbrzymiej radości. Popularne były również zabawki wykonane z drewna, ubrania uszyte na drutach lub lalki.

Obecnie - wraz ze wzrostem dobrobytu i łatwością zdobycia kolejnych dóbr, ich znaczenie maleje. To paradoks: gdy możemy pozwolić sobie na tak wiele, kolejne przedmioty nie budzą już takich emocji.

W tym roku z niemożności ,,biegania,, po sklepach będą banknoty (niech każde moje dziecko kupi sobie to na co ma ochotę). Jedynie zrobiłam dla nich opakowania. Teraz jeszcze koperty robię.




W środku banknot i życzenia, z tyłu symbolicznie coś słodkiego. Może jeszcze dodam do tej kartki małe pudełko z ciasteczkami i pierniczkami).






Tak się zastanawiam czy nie pozostać z taką formą prezentu na stałe dokładając tylko coś słodkiego w ładnym opakowaniu albo jakiś zwariowany drobiazg :)


Święta Bożego Narodzenia są wyjątkową okazją do spędzenia niezapomnianych chwil w gronie najbliższych i choć wręczenie prezentów należy do miłej tradycji, to jednak warto pamiętać, że najważniejsza nie jest ich wartość, ale pamięć o drugiej osobie.

 



4 komentarze:

  1. Danusiu, tak podarowany banknot pod choinkę to fajna forma prezentu:) Widać, że darczyńca myślał o obdarowanym:))) - cudne opakowanie i łakoć. A pieniążek zawsze cieszy:)
    Z prezentami mam zawsze problem typu - czy się spodoba. Sama też stosuję podobne sztuczki:)))
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu, dziękuję :) Moje dzieci już dorosłe więc powinny być zadowolone. Postanowiłam, że nie będę kupować czegoś co może być pomyłką (takie nietrafione prezenty nie cieszą).
      Ściskam :)

      Usuń
  2. Danusiu, świetny pomysł na wręczenie pieniężnego podarunku. I do tego słodki akcent - idealnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł i prezent zawsze trafiony, bo każdy wybierze, to co mu potrzeba. :)
    Do tego biletu dodatek smakowity, to sama radość. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz ... cieszę się, że czasami mnie odwiedzasz ... wybacz jeżeli nie odpowiem od razu ... nie wyrabiam ostatnio, pogubiłam się troszeczkę;(