,,Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy, a Titanic'a profesjonaliści ... .,,


,,WYSZŁO TROCHĘ INACZEJ NIŻ MYŚLAŁEM ALE ZAWSZE WYSZŁO.,,

(A.A. Milne - ,,Kubuś Puchatek,,)

sobota, 21 grudnia 2019

Przedświąteczny, spokojny czas .....

 Od wczoraj krąży na Fb sposób Sylwii na spokojne świąta, święta bez stresu ...
,,Od kilku dni słyszę utyskiwania na świąteczne obowiązki. Wszędzie! Temat nośny, bo zakupy, sprzątanie, gotowanie, choinka, perspektywa stresu przy stole i inne takie mało przyjemne bożonarodzeniowe sytuacje. Po co się męczyć? Zawsze można odpuścić. Nie urabiać się po pachy, tylko skorzystać z pretekstu do szczerego i wartościowego świętowania. Zgodnie z potrzebą i życzeniem, jakie dyktują nasze okoliczności. Nie ma odgórnego zarządzenia, że święta mają jakiś typowy scenariusz. Zachęcam do odwagi, by go modyfikować. Do Bożego Narodzenia od jakiegoś czasu podchodzę w duchu #zerowaste. Dosłownie, bo nie zaśmiecam sobie głowy nadmiarem. Nadmiarem jedzenia, rzeczy i emocji. I wiecie co? To cudownie działa. Od tej zmiany podejścia bardzo lubię święta. Bardzo polecam zastosowanie 5 kroków do niezmarnowania Bożego Narodzenia w praktyce. I dzielenia się tym.(...),,  Sylwia Majcher 


Kiedy pomyślę jak to dawniej u mnie bywało pukam się w głowę (śmieję się z siebie), że taka głupia byłam. Wszystko zapięte na ostatni guzik, wszyscy zadowoleni a ja ... ja w pierwszy dzień świąt w łóżku padnięta odchorowywałam przedświąteczny czas :)

Człowiek podobno z wiekiem ,,mądrzeje,, ...... 
Od kilku lat podchodzę do ,,gąrączki przedświątecznej,, z dystansem czyli: 

1.Zakupy w granicach rozsądku.
2.Kocham spać więc pieczenie ciasteczek nocą odpada (tym bardziej gotowanie) :)
3.Prezenty (skromne, przydatne i z humorem) tylko dla rodziny i najbliższych mi osób (już wszystkie zapakowane). 
4.Okna jak co roku moje dziecko umyło (uparła się) :)
5.Żadnego stresu, żadnej gonitwy czy ,,wielkiego,, sprzątania ... pełen luz.

Wrócę jeszcze do punktu 3-ciego - ,,prezenty,,.
Prezenty zawsze skromne robiłam (pakowane były na ,,ostatnią minutę,,) ale starałam się by ładną oprawę miały.
W tym roku przeszłam samą siebie. Oprócz ,,kartoników na mleko,, na drobne słodkości przeznaczonych każdy prezent, nawet ten mały jest zapakowany albo w papier ozdobny albo specjalnie pudełeczka na szybko robione (bloki kreatywne z Actiona świetnie się sprawdziły) ...


Szczytem szczytów było opakowanie na pieniądze (szkoła kosztuje, zwłaszcza artystyczna ...  wnuczki będą wiedziały na co je przeznaczyć). Z tego opakowania jestem dumna! Gdyby ktoś pytał o jedną pracę z tego roku, z której jestem najbardziej zadowolona to wskażę bez wahania na ,,zimowe okienko,,. 
Pokażę go raz jeszcze .....



Spokojnych przygotowań do świąt Wszystkim życzę .....
Spokojnych przygotowań tym, którzy lubią i tym, którzy nie lubią przedświątecznej bieganiny. 

I niech w końcu spadnie śnieg .....



Jeszcze dokładam przepis na makówki (każdy robi je po swojemu, ja też) :)


(stąd zdjęcie - klik)


6 komentarzy:

  1. Danusiu, jesteś w tym roku moją mistrzynią opakowań na prezenty 😊 Ale to,co zrobiłaś z tym okienkiem to jest mistrzostwo świata! 😍 Cudo! Jestem ciekawa po jakim czasie od otwarcia okienka obdarowana zorientuje się, że w środku są też pieniędze ;)
    Ze świętami życie trochę wymusiło na mnie naukę odpuszczania, bo był wybór albo dbam o dziecko w brzuchu albo o porządki przedświąteczne. Nie było to raz ;) Więc tym razem patrzę na domowy (nie)porządek i tak jakoś mnie to nie rusza ;)
    Wesołych Świąt! Po prostu! Cokolwiek to znaczy dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko :) Do mistrzyni pakowania prezentów jeszcze daleko ale staram się (ja mam bzika na punkcie pakowania) :)
      Spokojnego czasu przedświątecznego ..... Radosnych Świąt spędzonych z Bliskimi :)

      Usuń
  2. Danusiu, pięknie potrafisz opakować prezenty.
    Takie podejście do świąt mi się podoba.
    A wesz, że ja też uwielbiam spać:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :) Ja już w tym wieku, że trzeba wrzucić na luz (dzieci przejmują pałeczkę, ja odpoczywam) :)
      Pozdrawiam przedświątecznie.

      Usuń
  3. Przepięknie opakowane prezenty, a zimowe okienko to prawdziwe arcydzieło. Serdeczności Danusiu.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz ... cieszę się, że czasami mnie odwiedzasz ... wybacz jeżeli nie odpowiem od razu ... nie wyrabiam ostatnio, pogubiłam się troszeczkę;(